ONSDAG 17/10

0kommentarer

 
Kan ni tänka er att det är en månad sen jag började här på Carpe Diem i Växjö?
Känns lite overkligt. Tiden har gått otroligt fort, samtidigt som det känns som jag jobbar här föralltid!
Jag har varit på hemmaplan i lite mer än en månad och jag trivs riktigt bra här i hålorna. Det trodde jag aldrig. Var det detta jag så gärna ville fly ifrån när jag var 19? Allt har givetvis sin tid och jag tror att jag helt enkelt behövde sticka från småland för att komma tillbaka och inse att det är här jag vill vara just nu. Haha. Stockholmarna dör väl när dom ser detta..

Det var ju ingen som kunde förstå hur jag kunde flytta därifrån. Det kallas bara känsla och en insikt med att inte behöva jaga något som redan finns, att inte desperat leta efter lycka i lyxkrogarna och att gå sin egen väg. Jag gick med strömmen så länge mot min vilja, men det var det enda som jag orkade göra då. Tills jag faktiskt insåg att bara döda fiskar går med strömmen. Jag bestämde mig då för att inte vara en död fisk.

 

Dessutom sitter jag på jobbet nu och har lunch!  Sånthär kunde man inte göra om anställd!

Kommentera

Publiceras ej