Veckans produkt v.1

2kommentarer

Dessa två produkter kirrar veckans produkt för att jag blev så positivt överraskad när jag tvättade håret med dom. Och länge har jag också haft fel om mitt egna hår. Mitt hår behöver proteiner som jag snabbt märkte efter jag använt denna serien.


Schampo och balsam i Super Strong-serien. Pris 230:-/250:-

Vi har länge trott att Malins hår behöver mycket proteiner men hon märkte snabbt att hennes hår blev konstigt av det. Sen provade jag dom och tyckte om dom jättemycket. Slutsats, mitt hår behöver mer proteiner vilket betyder att det egentligen är mer slitet än Malins.

Om du har ett mycket färgbehandlat hår passar dessa väldigt bra eftersom man behöver fylla på med proteiner. Men när håret inte tar det tills sig mer, alltså blir konstigt t.ex. strävt eller elektriskt är det dags att byta och då är det fukt som gäller.

Förresten, vad säger ni om en ny utlottning?

♥ Epicsthlm

2 kommentarer

Anonym

05 Jan 2012 21:14

Tänkte bara se vad ni som frisörer tycker om den nya trenden att använda risinolja för att få snabbare längd och styrka på håret. Skall vara nya trenden men vågar ej prova själv. Det skall ju växa 4cm per månad istället för 1cm. Myt eller sanning?

Olivera

06 Jan 2012 15:51

Svar till Anonym.

Vi har aldrig sett någon vetenskaplig studie att det ska stämma. Vad vi vet så påverkas växten av hår inifrån och det du kan göra för att håret ska hålla en bra växt och kvalité är att ta hand om dig själv genom föda och dryck. Kroppen prioriterar inte hår och naglar vid t.ex. svält. En olja lägger sig som ett skydd på hårstrået vilket i sin tur gör att hårets kvalité hålls bra lite längre. Att det ska växa 4 cm på en månad har ingen bevisat vetenskapligt, men icke att förglömma är att det kan uppstå en placeboeffekt. Du lurar dig själv att det växer mer fast det i själva verket bara är kvalitén som hålls bra lite längre.



♥ Epicsthlm

Kommentera

Publiceras ej