När värdinnan höll ett tal om själva livet.

0kommentarer

Vad är det här för värld, när man ska slå eller få styrk? Ska man förlora eller följa direktiven?
Nu börjar resnerverna infinna sig men det är en härlig känsla. Det ska bli så himla spännande att åka iväg. Som att komma hem men ändå till ett främmande land. Jag ska hitta energi och styrka tills jag kommer hem och tar mitt eget liv med storm.

Jag är min egen värdinna i mitt liv. Ska jag då hålla ett tal om själva livet? Livet är ju ett rolig hittepå. Livet går ut på att jaga och bli jagad. Man ska stå upp för sig själv och man ska trycka ner andra. Man sätter sig själv först men också i många lägen sist. Hur man än gör i livet med alla dessa val är man aldrig riktigt nöjd. Man går hela livet och jagar efter det man själv anser är det bästa samtidigt som man blir jagad av spöken från förr. Allt handlar om jakten, människors thrill i livet. I livet jagar du morgondagen och flyr från gårdagen. Många påstår att dom lever för dagen men gör man verkligen det när man jagar efter mer pengar eller kärlek? Någonstans omedvetet har du planerat ditt liv. Alla vet vad dom vill ha ut ur livet.

Se hur aktierna faller, se hur kursen vänder om, ge mig tips och goda råd så jag kan göra helt tvärtom.
Rebellen kallar! Egentligen finns det så många saker i livet jag behöver ta tag i det men just nu känns det inte värt det. Det känns bättre att gå ut en torsdag och härja hela natten för att den jobba dagen därpå, bara för att det kanske inte är det man ska göra. Det känns bättre att åka utomlands just nu än att ordna saker och ting i livet mest för att i vanliga fall hade man mått skit över det. Men just nu känns det bara helt underbart att gå emot det man ska göra och bara göra det man vill göra.

♥ Olivera

Kommentera

Publiceras ej