Min helg med mamma.

1kommentarer

Mamma åkte idag klockan 14 hem tillbaka till småland. Jättetråkigt! Men vad mysigt vi haft det! Man får helt enkelt se det så. Snart är det påsk och då hoppas jag att jag kan komma loss från jobbet. Mamma anlände i lördags runt 17-tiden då jag hämtade upp henne på centralstationen och åkte sedan den gröna linjen söderut. Hon tyckte om tunnelbanan tror jag, jag ansåg att den är väldigt smidig och hon höll med.



När jag hämtade mamma så hade hela Facebook exploderat med massa bilder från småland där snön var ett faktum. Alla var helt vilda medans när jag kom utanför Sturegallerians portar slogs av ingenting. Bara en massa jäkla kyla. Det var mindre kul. När sen jag och mamma kom söderut började det vräka ner och vi fick verkligen kubba hem! Inget avancerat en lördagkväll, vi gav "Remember the titans" en chans men istället för att kolla på filmen pratade vi en bra bit in på natten. Mycket att ta igen!


Söndag väntade en dag på Sturebadet för oss två. En massa chill, mys och relax. Jag säger då det, jag vill ha ett månadskort där. Det hade varit fint de!


Även en riktigt god brunch på deras resturang Curman och här har vi det jag började med. Allt var ju så gott så jag åt rätt mycket mer än såhär! Både förrätt, varmrätt och efterrätt gånger två. Denna helgen har det verkligen ätits mycket av allt och nu kan man väl säga att jag ätit upp mig. Vägde mig på sturebadet, jag har gått ner tre kilo sen jag flyttat och bor med Malin. Det är så man gör för att gå ner i vikt - man blir singel! Skämt å sido, men någon form av sanning ligger det i det.

Shopping i Gallerian blev det efter Sturebadet och jag hittade en massa fina saker på Holliester. En riktigt cool affär och fyra nya tröjor blev inköpta. Kommer ta och lägga upp det på bloggen vid senare tillfälle. Imorgon ska någon tröja invigas iallafall! :)


Kvällen igår avslutades med pizza och tre filmer. Så nu ska jag och Malin kolla på dom filmerna om och om igen, för vi har ju dom i en vecka! Min favorit var "Water for Elephants". Kanske för att Robert Pattinson är så snygg. Tänkte ta mig en titt på honom ikväll jag.

Idag så hann jag klippa mamma på jobbet, käka sjukt god Pizza Hut buffé och färga håret efter mamma åkte. Som sagt, denna helg har präglats väldigt mycket av mat!

En vecka kvar tills jag åker till Rumänien nu folks. Det är inte långt kvar.. Börjar kännas lite sådär nervigt som det alltid gjorde när man var liten.

♥ Olivera

1 kommentarer

deliana

23 Jan 2012 20:19

tack för det min princessa

Kommentera

Publiceras ej