Helgen i ord.

0kommentarer

Här sitter jag nu, måndagkväll och ska prata om min helg. Det känns verkligen att jag inte jobbar som alla andra. Helg för mig är söndag och måndag. Och här sitter jag med mina köttbullar och makaroner och ska försöka förklara för er, som inte varit en del av min helg, vad som har hänt.
Fredag, no word för det. Det finns publicerat i tidigare inlägg. Lördag var utomordentligt trevligt. God mat, dvs hambugare som jag för övrigt levt på denna helgen känns det som, och en massa billig alkohol. Efter ännu en sen natt fick jag fem timmars sömn och vaknade söndag halv tio och ville dö en liten stund.
Inga sura miner, upp och hoppa och åka till Kista för lite bio. Något måste ha gått väldigt fel i mitt huvud då jag inser att jag satt mig på fel tunnelbana och får hoppa av i Rinkeby för att vända tillbaka. Sånt händer aldrig mig! Kista erbjöd trevligt sällskap, mer hamburgare och Lejonkungen 3D. En film man sett några gånger och nu även i 3D. Får man ju bara inte missa.
Vidare till en vän där kvällen präglades av chiliostbågsringar(?), tv-tittande (har ju ingen tv hemma nuförtiden), fotboll och trevligt sällskap. En sen kväll till och jag vaknar, en utslagen krigare och vill inte mer. Jag stänger ner mitt huvud och sover till 12. Tills mamma, denna underbara kvinna kommer till undsättning. Personen som alltid får en att vakna för man vill ju inte sova bort hela dagen. 
Ytterligare tv-tittande. Så underbart det var! Bilden nedan säger, lite internt, mycket om denna helgen. Det är inte en random bild. Det är egentligen väldigt mycket tanke bakom den, man måste bara räkna ut det.

Så här sitter med min halvätna tallrik köttbullar och makaroner och tycker att det känns rätt skönt att slippa hamburgaren och tycker att livet är nog inte så pjåkigt ändå.



♥ Olivera

Kommentera

Publiceras ej