Från mörkt till ljust.

3kommentarer

En kollega från en grannbutik i gallerian vart och hälsade på hos mig idag. Hon har som så många andra kört med att färga håret hemma själv. Inget fel med det, men hon har hela tiden lagt i hela håret vilket resulterar i en addering. Så i botten var hon en 5a-6a och på längderna en 3a.
Hon var trött på detta allt för mörka hår och tog rätt beslut i att komma till mig och fixa det en gång för alla!


Väldigt täta folieslingor vävdes och paketerades in med 6% blekning. Hon har fina strån och vill behålla kvalitén så mycket som möjligt. Vi klippte henne för några veckor sen och målet var att inte behöva klippa ytterligare.



Jag är in action..




Slutresultat. En varm ton då vi utnyttjade som varma underliggande pigmenten som trädde fram när vi blekte slingorna då hon var så mörkt utnyttjade vi dom och slapp på det sättet slita för mycket på håret.


Slutresultat.


Slutresultat.

Recept:
Slingor tätt med 6 % blekning med en verkningstid på ca 25 min.
Sköljde noga och la ProtoPak från Matrix, Proteininpackning för uppbyggnad inför nästa behandling.
La sedan över slingorna i botten : 1/3 6N + 1/3 8N + 1/3 Bc i SoColor Beauty från Matrix, 35 min
Längderna : 1/2 8N + 1/2 8Bc i ColorSync, 15 min.

♥ Olivera


3 kommentarer

Håre

21 Jan 2012 11:24

Kan ni inte använda er av mer kalla toner? Skulle vara intressant.

Olivera

21 Jan 2012 13:56

Självklart kommer du kunna se det här i framtiden. Kategorin är relativ ny men ska försöka få in det snarast möjligt!

Håre

23 Jan 2012 00:06

Och ljumna toner!

Kommentera

Publiceras ej