Ungdomens lyckliga dar.

0kommentarer

På den tiden en kebabsvarvare vid namn Osvar(?) med Moods slingfärg utfört av ingen mindre än mig och med en hög konsumtion av svartvodka. Idag en ung herre vid namn Oscar som bor (som jag luskat fram) i Malmö och jobbar på Eon. En ordentlig kille nu för tiden har jag hört. Jag kanske är en av få människor som faktiskt blir lycklig när det går bra för mina vänner, gamla som nya.

Men innan man lärde känna honom var han ny i byn och körde en cool moped. Vem var denna killen? Han på den gula Betan? Man trodde han var en kaxig jävel, men det visa sig att han var en rolig kille med många roliga idéer. Så många skratt och roliga fester tror jag inte många kan erbjuda. Varje helg hade någon av oss från Liatorp körande föräldrar och då passar jag på att ge Jan och Ann en fin klapp på axeln för en underbar insats under våra festår.
Vi brukade också åka inom Konsum i Älmhult varje fest för att köpa på oss diverse festgrejer och det är precis där denna bilden är tagen, bland godis och chips. På den tiden konsumerade man! 



Det jag vill säga är att jag ibland verkligen saknar denna tiden och jag tror att ni alla inblandade också gör det. Men vad ska man säga? Alla växer upp och skaffar sig sitt eget liv och gör sin egen stabila grund. Men det är antagligen stunder som dessa som gör att vi tänker tillbaka och då är vi tillsammans igen.. Det är det som är det vikiga. Oscar, ibland saknar jag dig bara. Därav detta inlägg..

♥ Olivera

Kommentera

Publiceras ej