In med det nya.

0kommentarer

Sömnen har varit ett faktum i två dagar. Förkylningen har lagit sig ett minisnäpp men jag hostar fortfarande och snorar. Det är inte alls kul! Samtidigt så är det väldigt mycket att göra på jobbet och jag kan ju inte vara hemma, eller som läkaren så fint sa till mig idag när jag var på besök - Vill du att jag ska sjukskriva dig en vecka? För jag kan göra det om du vill! Nej farbror doktorn, jag är inte ute efter att ta nytta av Sveriges sjukvård och absolut inte utnyttja sjukskrivning för en förkylning. Jag vill bara bli frisk, är det för mycket begärt?
En hostmedicin senare (som jag inte mår dåligt av!) så har hostan avtagit lite och jag har gjort försök till att vara duktig och trycka i mig mycket mat som inte innehåller transfetter och ohyggliga mängder socker. Jag har lagat god mat hela dagen och varit duktig med att äta och dricka. Kanske har mitt levnadssätt med att göra att jag fått dåligt immunförsvar? Jag vet inte och jag hoppas inte att så är fallet. Det skulle vara sjukt jobbigt att behöva ändra på saker just nu..

Därför har jag också varit lite off här på bloggen, jag har sovit. Jag sover sjukt mycket om dagarna ska ni veta. När jag inte gjort något speciellt så har jag sovit och det har varit skönt. Jag sov inte en powernap på 20-30 minuter, nejnej, jag sov 2-3 timmar. Då kan man säga att man är trött!

Kvällen kommer bestå av vidare Facebook-häng och jakt efter en ny dator. Jag börjar få lite spel på jag har nu då tangenterna inte vill som jag vill och den allmänt krånglar. Men ja, efter fem ljuvliga år kan det vara dags att byta partner, eller vad säger ni?

♥ Olivera

Kommentera

Publiceras ej