Att sova med fläta.

0kommentarer

Att sova med fläta gör att håret inte är trassligt när du vaknar vilket sparar på kvalitén. Det är en kvällsritual jag gjort i några år nu och det resulterar i att jag inte sliter på håret när jag sover. Jag är som alla andra människor, jag stylar håret flera gånger om dagen och jag klipper också mig som alla andra människor. Men eftersom jag vårdar mitt hår nästan lite skadat mycket upplever folk att mitt hår är drömhåret. Jag vill påpeka då hur mycket jag jobbar för att upprätthålla mitt hår i ett bra skick.

1.Borsta håret ordentligt varje kväll. Få ur alla kvarvarande toupering och stylingprodukter. Kamma gärna med både en utredningsborste och en svinhårsborste. Ca 100 tag brukar vara en bra riktlinje.
2. Använd någon form av olja i topparna för att återfukta och få en härlig mjukhet.
3. Fläta in allt hår i en ut-eller inbakad fläta i en rak linje baktill på huvudet. Jag tycker om att ha den lite stramare så ligger håret på plats hela natten.




Fördelen är att håret blir såhär när man släpper ut flätan på morgonen. Så idag hade jag min frisyr fixad! Det är inte trassligt och otrolig glansigt. Lite olja för att få lite extra lyster i håret (har väldigt torrt hår så jag använder olja i princip hela tiden!)

En av mina kvällsritualer jag kör stenhårt på varje kväll. Jag kan komma hem klockan 6 på morgonen och tvätta av sminket, reda ut håret och göra en fläta. Jag vet ju att om jag inte sköter det får jag sota för det i längden. Det är värt den anstängningen.

♥ Olivera

 

Kommentera

Publiceras ej