TURISTER!

0kommentarer

Vilken attityd! Får man vara så oförskämd?! 
Hade ett par inne idag och dom var ute efter ett hårspray. Dom kollade på alla möjliga prisklasser och våra billigaste är 99:-/st. Då säger plötsligt mannen att det är vansinne att vi tar 129:- för en OSIS+-spray (den är då rabatterad från 185:-) och att i Tyskland kostar minsann sprayen endast 30:-
Då säger jag att det finns billigare hårspray på Åhlens och Ica. Han ställer sig i en position som jag inte vet vad den betyder, men det är som att han försöker trycka ner mig och säger på dålig engelska: "Really? Show me then!" Jag säger snällt att jag inte kan följa med dom till Östermalmstorg, men ger en beskrivning. Han ger mig en bitchblick och sen går han iväg och bara mummlar en massa för sig själv om att det är vansinningt.

Jag blir så otroligt trött. Varför kan han inte vara glad för att jag hjälpte honom? Jag kunde varit lika otrevligt tillbaka. Hur kan man ha en sån attityd i ett annat land som man hälsar på? Med tanke på att invånarna faktiskt hjälper till med att läsa kartor och göra så alla kommer fram. Det är tacken liksom. Om någon av er läsare eller jag själv skulle göra något sånt skulle jag skämmas över mig själv, mina medmänniskor och över att kalla mig svensk. Lite jävla hyft får man ju ha!

Kommentera

Publiceras ej