MITT BLOGGANDE GENOM ÅREN.

0kommentarer

Av någon anledning tycker jag det är kul att då och då skriva blogg. Det går alltid i perioder, men jag har det kvar för tryggheten. Men också för att kunna gå tillbaka och läsa gamla inlägg.

I början, när jag var 15, började jag blogga för att bli känd. Det var då alla dom som är stora idag slog igenom och fick massa besökare. Blogg.se var på ett annat sätt. Idag har allt förändrats.
Bloggandet, eller dagbok har hängt med sen jag var jätteliten. Jag var den tjejen som hade en skriftlig dagbok med en häst på, eller ett stort rosa hjärta. Sen hade man lås på dagboken, för den var hemlig och skulle följa med ner i graven.

Sedan kom internet, modem. Jag blev medlem på Lunarstorm och då började nätbloggandet. Jag var faktiskt poppis då, så tillslut beslutade jag mig för att göra mina inlägg hemliga. Även då hade jag alltid många läsare och det var jättekul. Jag har än idag inte tagit bort min lunarstorm (nu har den dock lagts ner för att jag inte är aktiv) för ett tag gick jag in då och då och läste mina gamla inlägg, ibland tar jag fram dagböckerna jag skrev för hand för att läsa och få mig ett skratt. 

Nu är det annorlunda. Jag skriver av samma anledning som när jag var liten. Jag är inte en jätteaktiv bloggare som dom andra rampljuskåta människor. Jag var det ett tag, men märkt att det är en så tråkig attityd. Man ska göra varandra så avundsjuka som möjligt, man ska ha så kul som möjligt - på bild. Framförallt har ingen bloggare några problem, man är snygg, har pengar och är där det är viktigt att vara. Släpp loss lite, sluta vara så jävla stiffa och skriv för att du tycker det är kul. Skulle vilja ta en såndär typisk bildbloggare eller tävlingsbloggare, ruska om henne/honom och säga : Skriv något, vad som helst, men det ska vara personligt och med känsla.
Tror inte det skulle komma fram något..
blog, blogg, dagbok,

Kommentera

Publiceras ej