FÄRGNING ASK.

0kommentarer

Då var det dags för en liten ganska dålig steg för steg. Jag önskar jag kunde gjort det bättre, men man glömmer så lätt när man pratar sjukt mycket med kunden!

Hur som så är kunden ganska ljus i sig, men idag ville jag skapa en effekt av ljusare toppar och lite mörkare botten. Han är från början ganska varm i sig men börjar med att lägga 12% blekning bara i topparna i schampooneringen för att bleka topparna endast. Inga regler och ingen struktur, jag lägger där jag känner att det behövs. Verkningstid ca 10 min, sedan sköjde jag rikligt och shampoonerade bort blekningen.
Jag sköljer och torkar, får resultatet nedan.

När jag torkat lägger jag på toning. Matric Color Sync. 
Botten blandar jag 30ml 4A+15ml 6A
Längder 15ml 4A+15ml 6A


Resultat. En askigare ton med en botten som är mörkare än längerna och ger en snygg effekt! Så det ni ser som är ljusare är slingorna eller dom blekta topparna som träder fram.


Förlåt för att jag typ demolerat hans ansikte, men han vägrade låta mig lägga upp bilden om han va tvungen att visa ansiktet. Så hoppas detta känns bättre :) Färgen känns kanon från mitt håll iallafall!



Kommentera

Publiceras ej