DRINKLUDER.

0kommentarer

Nu är helgen över. Lördagens bravader är över och kan inte sluta tänka över det som jag och en kompis pratade om härom dagen. Drinkluder. Alla är väl bekanta med dom?

Det är dom brudarna som väntar på att killarna på Stureplan som har ett drinkbord ska bjuda in dom för att dricka gratis skumpa. Patetiskt. Dock vet jag inte vilka jag tycker mest synd om, killarna eller tjejerna? Killarna som desperat letar efter brudar för att fylla borden så att det ser sådär fullt ut, eller tjejerna som väntar på att bli inbjudna? 

Det är så sorgligt på något sätt att man inte känner att man har tillräckligt med vänner att bjuda med för att fylla det där bordet. Vänner är det vikigaste man har och ändå väljer killarna att inte ta med sina vänner för att hitta såkallade drinkluder som ska komma till bordet. Brudar som lagt alla sina pengar på sitt utseende och inte har råd att köpa sig sin egen drink. Eller kanske är det så att dom ser det som manligt att killen tar in och bjuder på skumpa? Jag vet inte. Tycker inte det är något fel med att bjuda en tjej på en drink, men man måste fasen välja sina tillfällen rätt. Och att ha ett drinkbord och bjuda in brudar räknas inte till något av dom tillfällena.

Det är sånthär som gör att jag ibland vill spy över Stureplan. Jag tycker bara det är larvigt och jag har aldrig (vad jag vet eller vad jag hoppas att någon uppfattat mig som) varit ett drinkluder. Fan, lite värdighet får man väl ändå ha!

Kommentera

Publiceras ej