Loppet är inte kört!

0kommentarer

Nu är det såhär att helgen må ha varit mycket god men jag kan säga att mammas skafferi inte ska tömmas på ett bra tag. Efter en ovanligt kort resa hem till Stockholm så fick jag ett samtal av en liten brud som ville gå ut och powerwalka. Lite rund som jag kände mig efter helgen kunde jag ju inte säga nej.. Man kan ju faktiskt inte bara äta, tänkte jag.

Så nu har vi ingått en pakt. Vi ska äta så lite kolhydrater som möjligt men framför allt är det röra på fettet som gäller nu. Vi ska peppa varandra och hela den biten och kanske kommer jag faktiskt igång med träningen igen.. Jag var faktiskt ganska rippad förra sommaren. Så varje morgon klockan 7 ringer klockan och då är det en timmes promenad som gäller. För att klockan 7 börjar jag min träning och min kompanjon avslutar den (hon börjar en timme tidigare än mig på sitt jobb). Så jag kommer ju känna mig ganska tvingad att gå upp när jag fått höra att hon redan varit duktig. Ja, idag var peppen på en helt annan nivå.





Ni ser. Jag kan. Jag ska. Heja heja!
Beach -12, loppet är inte kört!

Kommentera

Publiceras ej