Matrix hårvård.

0kommentarer

Efter helgens bravader behöver mitt hår riktigt vård!
Matrix Biolage-serie är väldigt vårande. Det är i huvudsak det den gör. Så vill man ha schampo och balsam som ger en viss effekt såsom volym ska man gå på deras andra serier.
Jag har ett väldigt torrt och för tillfället slitet hår. (Jag ska fixa håret nästa vecka!) Därför ska jag idag använda precis denna kombinationen. Schampo och inpackning är fuktgivande och balsamet är reparerande. Schampo och balsam är silicon- och parabenfria för den som tycker om det eller är överkänslig mot sånt. Jag bryr mig inte så mycket, för som jag brukar säga : Tar dom bort silikon eller parabener måste dom i många fall ersätta det med något. Vad har dom då tillsatt? Viktigt att man tar ställning till sånt och bestämma sig om vad som är viktigt för en själv.

I Matrix Biolage-serie säger dom iallafall att man inte behöver ha balsam om man haft inpackning och vice versa. Men jag tar alltid balsam efter inpackning och använder inpackning varje gång jag tvättar håret. Mest för att jag tror att jag är yrkesskadad.
Serien är inte en nertyngande serie.
Har redan tvättat håret en gång med dessa. Helt fantastiska måste jag säga. Och jag var skeptiskt, mycket skeptiskt till denna serien från början. Glatt överraskad!

Kommentera

Publiceras ej