Att ha migrän

1kommentarer

Mitt besök på vårdcentralen idag var som alltid en besvikelse. Enligt mig är dagens sjukvård och läkare en katastrof. Jag är alltid lika besviken när jag går därifrån. Den man som skulle hjälpa mig idag visste tydligen inte mycket om migrän och inte heller om läkemedel för detta. Varför ska jag då beskriva mitt ärende eller snarare problem när jag ringer in och vill ha en tid? om jag då inte kan få en läkare som har erfarenhet av detta.
Det finns många som har migrän men ändå tycker jag inte att folk se det som något stort problem. Det finns många olika sortest migrän och jag skulle beskriva det som mild och svår.
I många år har jag försökt beskriva hur jag mår och hur svår migrän jag kan få, ändå får jag känslan av att det aldrig går in i folks huvud att inte bara jag utan vi alla som har svår migrän låter den styra våra liv. Vi vet aldrig när vi får den, hur smärtsam den kommer vara och inte heller hur vi ska kontrollerar den.
Ska man behöva ta saken i egna händer? eller iaf få lite hjälp...

1 kommentarer

emma

22 Nov 2011 18:30

sv; Usa tröjan är från Gina Tricot! ;)

Kommentera

Publiceras ej