Je pense: Utseendefixering

0kommentarer

Jag träffar så mycket människor på jobbet. Och mitt jobb är att jobba med andras utseende.
Det är alltid lite svårt då alla har så olika tycke och smak. Tack och lov har jag aldrig gjort ett jobb som slutat i total katastrof! Det är sällan man gör någons utseende till det sämre men det kan vara just det. Människor är så måna om att alltid se bra ut. Jag kan gå osminkad och med fett hår utan att lipa.

Det kommer så mycket folk in här till salongen som alltid fastnar och speglar sig spegeln bakom kassan så det nästan är lite pinsamt. Dom tittar inte på mig eller försöker vara trevliga tillbaka mot mig, utan dom drar sitt AmEx och fixar håret mellan knapptryckningarna på babsen.

Jag minns speciellt en kille som kom in och bara skulle klippa nacken (ja det händer också). Han gjorde det så svårt för mig att klippa honom, inte för att han inte satt still, utan för att han ville att jag skulle visa honom nacken mellan varje klipptag. Han fiskade komplimanger mer desperat än någon annan jag någonsin stött på. När han skulle betala stod han kvar och pratade om sin frisyr, -tyckte jag verkligen att hans frisyr var snygg? Tyckte jag att det såg bra ut på honom? Vad skulle jag säga? Självklart var det jättesnyggt!
Han gick men kom tillbaka 10 min senare. Han ville inget speciellt. Han ville bara fortsätta prata om sin frisyr, -tyckte jag verkligen att den var snygg? Självklart sa jag återigen.
En dag senare kommer han in igen och säger att han är väldigt nöjd med frisyren och det vra bra att jag höll med om att han inte ska klippa av sig håret. För det är väl snygg frisyr han har?

Möjligt att fåfänga är en förbannelse.

/Olivera

Kommentera

Publiceras ej