Je pense: Ärlighet

0kommentarer

Egentligen, vem försöker man lura?
När allt kommer omkring vill man vara ärlig med människor. Att ljuga gör det värre och såren blir djupare. Men ack så skönt det är att för en stund inte konfronteta smärtan. Hur många gånger drar man inte en och annan vit liten lögn? Bara för att kanske göra den andra parten glad eller nöjd.

Just idag är en sån dag då mitt liv präglas av ärlighet och jag kan få en rejäl stöt i nyllet. Jag är en person som förväntar mig det värsta i alla situationer och idag kan det hända. En konflikträdd persons värsta mardröm. Egentligen vill jag bara fortsätta lalla i min egna verklighet, men vem försöker jag lura?

Egentligen vill jag väldigt mycket ska vara på mitt vis. Och kanske är det ett problem?
Ett bränt barn kanske jag blir, och då kommer jag sky elden.

/Olivera

Kommentera

Publiceras ej