Apotekets smink

0kommentarer



I tisdags var det dags att köpa smink och jag ville ge apotekets smink en chans.
Jag köpte foundation och puder och fick en borste på köpet av äkta hår värd 99:- (vilket var jätte bra).
Jag har använt sminket i två dagar nu och jag är redan ganska säker på att jag gillar det.

Det här är min uppfattning om sminket:
- Ett naturligt resultat
- Jag känner mig inte lika torr längre
- Lätt att applicera
- Fått en mer lyster i ansiktet

Hur jag använder apotekets smink:
Jag vill ha det enkelt, det ska gå snabbt och vill inte ha för mycket i ansiktet.
- Jag börjar med att återfuka ansiktet och då använder jag Estee lauders fuktkräm
- Sen använder jag concealer från makeup store, en produkt som aldrig sviker och som jag är helt beroende av.
- Sen applicera jag foundation och där efter pudret från Apoteket.
- Avslutar med blush från make up store och lite solpuder ibland.

Jag rekomendera detta sminket till er som vill ha en naturlig bas. Man får andvända concealer om man vill täcka en finne,  möka ringareller rodnad (vilket jag tycker att man alltid ska).

Kommentera

Publiceras ej